Niebo do wynajęcia... lecz deszcz rozmył litery i już nie wiem ...


miedzy innymi dlatego ja kupilem Belarusa bo za przeglad po 50mth zaplacilem 500zl (a np w NH ok 2500zl) a po 150mth 700zl nastepny przeglad po 500mth takze jeszcze troche.
To myślisz że mało zapłaciłeś? co było robione? Ja za przegląd r3 zapłaciłem 680zł, do belarusa z pewnością filtry i oleje będą tańsze, ale nie będą to aż tak duże różnice, bo może filtry będą tańsze o połowę, olej nawet do nowego belarusa można by tak nalać jakiś lepszy a nie koniecznie superol cc np. turdus a oleju do belarusa wchodzi dużo więcej jak do zachodnich ciągników tej mocy, a za dojazd i robotę serwis zczochra tak samo czy jedzie do belarusa czy do agrotrona, także dieler zedrze ile się tylko da, ale nikt Cię nie zabije jak nie zrobisz 2giegio przeglądu ;) i sam płyny wymienisz ;)

A jaki masz heder i jaka jest wydajno

Chciałem się jeszcze spytać czy superol CC będzie dobry do takiego silnika,i prosić Cie o numer na GG
bo to mój pierwszy kombajn,więc napewno będę miał jeszcze kilka pytan jeśli go kupie.Jutro jadę z mechanikiem
sprawdzić go jak chodzi,bo wizualnie jest ok,tylko jeden pas do wymiany.Z góry dziękuje.

paliwo się leje zimowe i przy największych mrozach nic mu się nie stanie u nas był taki mróz na Mazowszu niedaleko płońska jeśli się ktoś orientuje jeżdżę an oleju superol cc też rzadszy jaki zaleca się na zimę nie było żadnego problemu z odpalaniem jeśli w tą zimę też będą mrozy to wam nagram odpalenie silnika


Superol to można sobie do ciapka wlewać, szkoda Fergusona na taki olej. Najpierw sprawdź czy silnik bierze olej, jak bierze to lej coś tańszego(np. coś z Lotosu). Jak silnik jest w dobrym stanie to nie ma co żałować i lać olej z górnej półki ( ELF, Mobil, Fuchs). Wg mnie na żywotność silnika największy wpływ ma właśnie olej i jeśli można opóźnić remont o 3 tyś mth to chyba warto dołożyć te 100 zł .

OJ ja niewiem czy olej ma taki duży wpływ na silnik jak już to nieduży mam ursusa 3512 z 97 r. ma już ponad 6200 mtg i od nowości jeżdzi na superolu cc sae 40 i silnik nieruszany ,oryginalny jest


jak olej ma nieduży wpływ na silnik to proponuje na przepalonym jeździć ;)

nie chodzi mi oto żeby jeździć na przepalonym oleju tylko chodzi mi oto że po co płacić za jakieś lotose nie lotose które są drogie jak można jeździć na superolu i też się nic niedzieje przecież niektórzy robią silnik przy 4000tys.a my jeździmy na superolu ponad 6200mtg i silnik cyka bardzo dobrze,nawet w instrukcji obsługi jest proponowany superol cc sae 40 lub milvus ,ale to jest moje zdanie

Dlaczego niby? Producent zaleca do silnika Milvus albo Superol CC i nie widze sensu lania do tej starej konstrukcji jakichś wynalazków, tym bardziej że jest już wyeksploatowana i pewnie trzeba robić dolewki między wymianami - chyba że motor jest w bardzo dobrym stanie i pracuje w ciężkich warunkach to lej nawet Motula czy Liqui Moly. Mój 912 jeździ na City Diesel od 1,5 roku, wcześniej lany był Milvus i napewno ciągnik nie ucierpiał z tego powodu ;)

Jakiego Gulfa polecasz?

Zastanawiam się nad wymianą oleju w swojej 80 którą mam od nie dawnahttp://www.agrofoto.pl/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif .
Ciągnik nie bierze oleju i bardzo ładnie pali. Cisnienie na zimnym silniku ma około 4 bar na wolnych obrotach ,a przy tem. ok 70C około 1 bar.
Myślałem nad wymianą na TURDUSA którego już kupiłem ( chciałem coś lepszego niż SUPEROL CC ) , ale po zdemontowaniu sprężarki (z powodu uszkodzonych zaworków) zobaczyłem wnętrze silnika (scianki bloku) które są całe czarne od czarnego jak smoła oleju .http://www.agrofoto.pl/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif
Czytając temat piszecie ,że TURDUS może wypłukiwać osad i opwodować rozszczelnienie a nawet zatarcie.
Poradźcie , może zastosować jakiś inny olej ?

@deer nie napisze Ci teraz po ile bo nawet nie wiem bo to kierownik z mojej firmy kupuje i bierzemy od razu 60 litrów bo mamy mała beczke do tego oleju bo jeszcze do kilku wózków widłowych go lejemy z silnikiem DEUTZ bym musiał faktury poszukać a nie wiem czy mam ją firmie bo może być w biurze rachunkowym. a o co chodzi z tym r2, r3, r4?
@wiesmaq ja olej SUPEROL CC leje do URSUSA 902 i 360 zmieniamy co 250 mtg.

SUPEROL CC też jest 15w40,do 360 może być FOLKO lepszy na korku spustowym będzie mniej opyłków,trochę sychszy silnik.a 4,5 lat temu to płaciłem 7 czy 8 zł.jak zamówisz 180 kg to jest 200 litrów to beczkę masz gratis,i z baniakiem nie latasz.w silniku zmieniasz co roku,czysty w beczce ze 4 lata może stać.kaszub pozdawia.

I zapewniam cie też sie zrobi czarny. Tak jest w silnikach Diesla i nic nie zmienisz.
Nie bronie ci zalac go lepszym olejem ale jesli twoja zmiana podyktowana jest tylko kolorem to to nie ma sensu.
A Superol CC nie jest złym olejem jak dla ciapka. Wiadomo sa lepsze ale czy gra warta świeczki.

Ja mam w silniku olej mineralny Lotos 15W 40 i jest bardzo dobry olej nawet zauważyłem wzrost ciśnienia o 0,5 Mpa ale to pewnie dlatego wcześniej był superol z dużym przebiegiem tak czy inaczej polecam jakiś olej wielo sezonowy Lotos Turdus ale mineralny. A co superolu to on się nadaje do smarowania pługa na zimę w silniku zostaje taki syf ze szkoda gadać wiecie co się dzieje z superolem CC w zimie smoła w misce olejowej naprawdę lepiej dołożyć te kilka złotych i kupić jakiś lepszy olej.

W instrukcji jest chyba Superol CB co 200mth. Ja leje Superol CC i wymieniam co 150 mth, chyba że pracuje wyjątkowo ciężko to częściej. Wydaje mi się, że jeśli robisz 300 mth rocznie to wymieniaj dwa razy w roku. Np. wiosną przed pracami polowymi i drugi raz przed pracami jesiennymi. Czyli przed okresami najcięższych dla ciągnika prac.

Ja dorzucę swoje 3grosze do tematu.
Dawno temu mieliśmy C-360-3P (1989 rok produkcji) który pracował także z kombajnem podwieszanym. Olej to był Superol CC i był wymieniany co najmniej 2 razy w roku (przy okazji wymieniany był także filtr paliwa). Ciągnik pracował tak z 6-8 lat (jak dobrze pamiętam to maił jakieś 3500 tyś motogodzin) i do momentu jego sprzedaży nie był ani razu remontowany silnik! Zero wycieków, nieszczelności itp. Zimą odpalał za raz bez problemu. Jedynie pompa paliwowa i wtryski były regenerowane ale to z winy lipnego paliwa jakim został raz zalany.

Teraz mam MF255 (taki sam silnik - 3 cylindrowy Perkins, 1991 rok produkcji) i już 2 razy wymieniałem uszczelkę pod głowicą między innymi z powodu przedmuchu pomiędzy tłokami a pracuje z ładowaczem czołowym i jakieś lekkie prace polowe.
Z doświadczenia już wiem że są uszczelki i 'uszczelki' pod głowicę nawet te 'markowane' jako oryginały. Należy zwracać uwagę na "metalizację" do okoła tuleji i pomiędzy tulejami.

Dodam jeszcze jedno. Powodem ubytku oleju w układzie smarowania silnika może być puszczający uszczelniacz na wale po stronie koła zamachowego, wtedy widać "pocenie się" od spodu okolicy koła zamachowego i sprzęgła. Żeby osunąć tą usterkę trzeba "rozpołowić" ciągnik, zdjąć koło zamachowe, misę olejową i wymienić uszczelniacz na wale korbowym.

Mam nadzieje że komuś przydadzą się moje informacje, które zdobyłem podczas eksploatacji tych maszyn.
Pozdrawiam
karwo

Witam, kiedyś na uczelni robiliśmy badania na temat olejów, paliw i smarów. Uczelnia posiadała i posiada specjalistyczne laboratorium, badania były różne, począwszy od najprostszych typu zachowanie sie olejów w poszczególnych temperaturach, a skończywszy na badaniu właściwości przeciw zatarciowych oleów na aparacie cztero-kulowym. Oleje były kupowane ze sklepu i wiecie co? Że ten wasz mobil syntetyk wypad najgorzej, gorzej niż superol taki zwykły superol cc 30 który sie leje do ciągnika. A paliwo to kiedyś najlepiej chrzcili na ess... wiecie co dalej. A smary to już całkowita porażka bazy olejowe nie wiadomo jakie, a smar to przecież nic innego jak baza olejowa+zagęszczacz. Teraz sam nie wiem w co tu wierzyć jak narazie jestem zadowolony z castrola. Pozdrawiam i uważajcie i nie dajcie się złapać na jakieś okazje.

" />
">kolunio1, witamy się najpierw w stosownym miejscu,potem przeglądamy forum a na koniec zakładamy nowy temat.A na temat oleju do motoru to już....szkoda gadać
to po pierwsze tak dla rozgrzewki

[ Dodano: Sob 24 Sty, 2009 10:01 ]

">Ja leje 5w50 mobila rally formula i wymiana co 10tys. Polecam
zatem masz pełen syntetyk , temat o przejściu na klase lepkości niżej czyli wyzsza lepkość wałkowany milion razy wg mnie nie powinno sie robic takich eksperymentów

[ Dodano: Sob 24 Sty, 2009 10:02 ]

">Dziękuje Panowie za pomoc.Zastanawialem sie nad Castrolem Edge,Magnatec lub ewentualnie nad Motul'em, oczywiscie mam na mysli syntetyki.nie mam zbyt duzego doswiadczenia z dobrymi olejami,bo wczesnij jezdzilem transitem na superolu CC
superol CC wcale nie jest złym olejem wbrew obiegowej opinii, po prostu producent nie ładuje milionów euro w pierdoły jaki to wyścigowy motor bedzie jak zalejesz ich olej

[ Dodano: Sob 24 Sty, 2009 10:04 ]

">MULTIVAN 100. Jeżeli nie masz nic do powiedzenia na temat ojeju, to szkoda twojego i mojego czasu

jeszcze troche i nasze forum przeksztalci sie w forum o tematyce "olejowej"
Pozdrawiam

nie mam nic przeciwko 80% mojego asortymentu to oleje

producent zaleca (przynajmniej w 89r zalecał) do modelu 7211 superol CB SAE20 na zimę a na lato CB SAE 30 lub superol CC.... konkretnie 12 litrów

W moim MF 225 leje SUPEROL CC i wymieniam co 100 mth, ( na koszenie łąk i żniwa ) bo wtedy jest najwięcej roboty i olej nie jest tak fes przepracowany

w mojej instrukcji od 4512 jest napisane że olej silnikowy wymieniac co 250 mth i tak robie.leje superol CD.co do sterego dobrego superolu to kiedyś C-330 chodził na CB, teraz na CC a jakie są efekty to poszukajcie w galerii ;)

będziesz sie zastanawiał jaki olej rób tak jak my superol, moim zdaniem to nie ma co kupować jakichś tam olei niewiadomo jak drogich ja polecam superol cc sae 40 i co 250mtg wymieniać je,Pozdrawiam

od zawsze superol cc

Fuchs Titan Cargo w mf 5465, Fuchs Titan Hydramot 1040mc w u1014, c-360 3p i Bizonie i superol cc w mf255 bo silnik cieknie i jest do remontu :)

No chyba jest coś podobnego, ale jeśli chodzi o mnie to Superol CC w ciągnikach i Fusch Titan w kombajnie.

Superol CC. Od zawsze taki leję i już z przyzwyczajenia kupuję. Ludzie podobno narzekają, ale ja narazie nie zamierzam zmieniac.

Do Ursusów Superol CC lub CD :huh:
A do Jelonków taki jak zalecają Shell Plus 50 ;)

Ja do Ursusa 3512 leje olej Lotos a wcześniej lałem Turdus
Ursus c360 Superol cc
T25 Superol cc

MF255 władek i forstchritt leje superol cc30
a w zetorze to jak na razie mam Aral'a
w bizonie tez mam cc 30

Superol CC-30